.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زیرساخت های بهداشتی مازندران ناشی از تصاحب سهم دیگر استان‌ها نیست
جان‌بابایی گفت: توسعه یافتگی زیرساخت‌های بهداشتی مازندران ناشی از تصاحب سهم دیگر استان‌ها نبوده است.

به گزارش شمال نیوز، جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت درباره مقایسه زیرساخت‌های بهداشت و درمان مازندران با سیستان و بلوچستان توسط یکی از نمایندگان آن استان،گفت: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مازندران مربوط به دهه‌های قبل است و ناشی از تصاحب سهم دیگر استان‌ها نیست.

او افزود: افتتاح دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی مازندران مربوط به دهه ۶۰ است و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور محسوب می‌شوند، در نتیجه توسعه تجهیزاتی و خدماتی این دانشگاه‌ها از همان دهه اتفاق افتاد و مقایسه آن با هیچ یک از استان‌های کشور صحیح نیست.

جان بابایی گفت: فعالیت دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۶۳ و علوم پزشکی مازندران هم سال ۶۶ شروع شد و فرآیند توسعه‌ای خود را هم از همان دوران آغاز کردند. این دو دانشگاه چه از لحاظ نیروی انسانی و متخصص بومی و چه از جنبه کادر اداری همسان با ظرفیت‌های استان از جمله دانشگاه‌های برخوردار کشور بودند که فارغ از وابستگی به پایتخت و مرکز توسعه یافتند.

او افزود: بخش قابل توجه و تقریبا تمامی امکانات درمانی و بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل و مازندران از همان سال‌های اولیه تامین و تجهیز شد و مربوط به دوران کرونا نبوده و نیست.

نقش پررنگ خیرین

جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز خدماتی و بهداشتی مازندران به معنای این نیست که از حق استان دیگری را تصاحب کرده باشد، گفت: برای گرفتن این امکانات تلاش‌های بسیاری شده و بخش قابل توجهی از آن نیز مربوط به همراهی خیرین استان است که همواره نگاه ویژه‌ای به مسائل درمانی و بهداشتی داشته اند.

او به عنوان نمونه به افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهدای محمود آباد که با حضور خودش عصر روز چهارشنبه صورت گرفت، اشاره کرد و افزود: هزینه ۴۵ میلیارد ریالی ساخت ساختمان این بخش را خیرین تامین کرده اند و تجهیزات آن را وزارت بهداشت داده است.

دکتر جان بایایی با بیان این که حضور خیران سلامت مازندران در همه زمان‌ها در بخش بهداشت و درمان پررنگ بود و در دوران کرونا پررنگ‌تر شد، گفت: نباید کمک خیرین و مدیریت درست مسئولان مازندران در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به عنوان یک ایراد تلقی و به آن خرده گرفته شود و دستمایه قیاس قرار گیرد.


دکتر جان بایایی با تاکید بر این که توزیع منابع برای حوزه بهداشت و درمان بر اساس شاخص‌ها انجام می‌شود، افزود: اینگونه نیست که بنا به سلیقه به استانی کمتر و به استانی دیگر منابع بیشتری تعلق گیرد.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.